Magyar gyártók és termelők élelmiszereit népszerűsíti az Agrár kincseink újabb akciója

70 magyar termelő és gyártó mintegy 150 termékét mutatja be az Auchan az áruházaiban csütörtökön, pénteken és szombaton az Agrár kincseink elnevezésű akciójában.

A csütörtöki, kampányt megnyitó budaörsi eseményen Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára kijelentette: partnernek tekintenek minden tisztességes vállalkozást és kezdeményezést, melynek célja az egészséges, biztonságos, kiváló minőségű magyar élelmiszerek gyártása és népszerűsítése.

Hozzátette: példaértékű együttműködés köttetett 2013-ban, amikor háromezer sertés felvásárlásáról írtak alá megállapodást a magyar termelők és az Auchan. A sikeres együttműködést jelzi, hogy ma több mint ötezerre emelkedett ez a szám. Az államtitkár hangsúlyozta a tudatos vásárlás fontosságát, és azt mondta, törekedni kell arra, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek mellett, a kiváló minőségű termék vásárlását pedig a Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy segíti.

Nagy István rámutatott arra is, hogy az ilyen együttműködések segítik a megélhetést vidéken és a biztonságos élelmiszerek kínálatát az áruházláncok polcain.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója köszöntőjében kiemelte, hogy a közvetlen termelői és gyártói kapcsolatok kiépítésére törekednek a közvetítő vállalatok kiküszöbölésével. Szólt arról is, hogy a több mint ezerötszáz beszállítójuk 95 százaléka magyar vállalkozás, s egyúttal arra biztatott minden helyi termelőt és gyártót, hogy legyenek az Auchan beszállítói.
Fotó: Pelsőczy Csaba

Benoit Barbault beszerzési igazgató az áruházlánc immár második alkalommal szervezett Agrár kincseink akciója kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a három nap során hetven magyar termelő mintegy 150 termékét kóstolhatják meg a vásárlók és több mint 300 termék várja őket akciós áron.

Az Agrár kincseink akcióban partner Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, Lipcsey György felidézte, hogy a minisztériummal együttműködve márciusban indították el a sertéshúsfogyasztást népszerűsítő kampányt, amelynek célja nemcsak a sertéshúsfogyasztás ösztönzése volt, hanem az is, hogy a vásárló a minőséget is szem előtt tartsa. Kiemelte: a kiváló minőségű sertéshús védjegyrendszer mögött olyan tanúsító rendszer áll, amely például garantálja a hazai alapanyagot, illetve hogy GMO-mentes takarmányt használtak.

(MTI)

Forrás: kormany.hu

2015.05.08.